Pages

Wednesday, November 17, 2010

Nahas Korban!!


Tajuk macam bes ja.. tapi bagi kita da biasa dah.. Biasalah time2 raya ni mesti ada nahas, mesti ada yang terkorban... tapi malangnya berita nahas seperti jarang media besar-besarkan... entahlah kenapa...

 Tahun ini ,Walaupun memilih untuk beraya di Perlis Daruss Sunnah tempat belajar ambo, perit juga sebab tahun pertama x bersama keluarga.. selalunya di kampung raya2 pertama ni  kami akan kumpul ramai2.. sampai penuh rumah.. Semua ada masa tu... kan bes.. 

Masa Arwah ayah ada dulu lagi bes.. masa  tue.. Arwah ayah adalah orang yang paling orang suka dalam keluarga besar kami.. dialah agen penyatu untuk kesemuanya.. dialah paling lawak dalam semuanya.. hehe.. sebab tue turun kat anak dia  ni.. kuatkan sangat melawak.. hehe..

Alhamdulillah, Raya tahun ni terisi dengan aktiviti korban seekor lembu,... mula dari pagi lagi.. sejurus selepas solat raya, suma pakat balik salin baju n datang ke surau terus...

aku dengan hafizudin pi tangan kosong nk bawa pisau tapi x dak.. hu~




ni muka lembu tadi.. hensem kan??
aktiviti melapah dimulakan..
hero2 Biomedic pun ada sini nampaknya... 
(aku hero kamera ja... lala~  )






nilah, yang paling aku suka... kalu mak, selalu wat kerabu nih..

ha~, penat juga aku dgn hafizudin duk pekisah dengan kerangka kepala lembu ni..Nahas cow aku kerjakan... akhirnya sudah hilang kehenseman mu wahai lembu... maafkan daku.. aku terpkasa...

kalau aku jumpa ekau.. tentu aku cincang lumat2...
EYAHHH!!

AKHIRNYA...

Sedap tu.. Sup Gear Box & Daging Bakaq... pergh..........


p/s: nak sambung malam ni lak.. katanya Lamb Chop lak.. haha~ darah tinggi lah aku jawabnya..



3 comments:

wanHikm@h said...

selesai sudah lapah n kenduri di Semarak tadi... fuh.. lenguh kakitangan nie...

SUFI JUNDI said...

sonok tgok melapah..
ana pg semalam 4 ekor..
PERGH!!!
penutup program korban ngn solat zohor berjamaah..
punyalah lama..
balik terus tido..(-_0)

wanHikm@h said...

haha.. ana lak ingat malam tue.. nk sambung makan aqiqah kambing... tetiba lak dalam sumur hidup semalam penin2...

hehe akibat makan byk sanagt daging..
hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails