Pages

Wednesday, February 17, 2010

Bagaimana mahu melepaskan rindu?

Satu perasaan yang fitrah yang ada pada setiap manusia, rindu wujud selepas dari wujudnya cinta dalam diri kita...

namun persoalannya, bagaimanakah perlu kita manage perasaan rindu dan cinta itu, agar tidak melangkaui garis maximum dan minimum yang telah digariskan.

Lagi hebat, bila mana kita dapt menghala dan mempergunakan perasaan rindu dan cinta yang wujud dalam jiwa kita nie, supaya lebih cenderung dan terarah untuk mencapai redho Allah.

Lagi hebat pabila kita mampu/dapat/ berkuasa/ berusaha untuk mengawal fitrah ini agar tidak menjadi FITNAH kepada kita, dan juga Islam.

Ukhuwah yang terbina, hasil dari susah payah bersama & semangat Ithar banyak menerbitkan benih-benih cinta dan sayang pada sahabat kita.

Bila mana ukhuwah menjadi tali pengikat, Cinta akan lahir, tetapi ianya mampu untuk mengekalkan kita bearada bersama-sama dengan para sahabat, walau ada diantar sahabt kita yang berwajah hodoh, berkulit gelap, gigi yang tidak tersusun dan sebagainya, tapi takkan sedikit pun kita akan tumbang dan kalah hasil dari kekuatan ukhuwah itu...

Buat, sahabat-sahabat seperjuangan, anak-anak buah sekalian, ketahuilah bahawa aku amat merindui kalian!! Aku sayangkan kalian. RiNDU UNTUK KETEMU!..

SAHABAT, DIAKHIR PERTEMUAN., USAHLAH KITA UCAPKAN SELAMAT TINGGAL, TATAPI UCAPLAH SEHINGGA BERJUMPA LAGI, walau kita x sempat bertemu di dunia, mudahan dengan hebatnya ukhuwah yang tercipta ini, dapat mempertemukah kita kelak di syurga. InsyaALLAH. Ame3n.

pemudaSUFI

2 comments:

zenith said...

insya allah.. selamat berpraktikal.. siru `ala barakatillah

zenith said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails