Pages

Monday, November 29, 2010

Kisah Pondan Bertaubat

                 Ini adalah kisah tentang Ayu.( nama sebenarnya Hamdan ). Ayu adalah seorangmak nyah ataupun Pondan bahkan juga suatu masa dulu lebih dikenali sebagaiBapok yang berkerja di sebuah syarikat swasta (nama dirahsiakan) di ibu negara sebagai Operator@penyambut tetamu. Semasa Ayu mula menjejakkan kakinya di KL, dia tinggal bersama teman sekampungnya yang bernama Ayob di Hulu Klang. Namun, apabila Hamdan, oopssss, Ayu mula menukar selera dan cara hidupnya akibat terlalu taksub dengan gaya kehidupan kota metropolitan yang cukup mencabar lantaran memilih cara pemakainnnya menjadi seorang ‘wanita’.


Penampilan barunya cukup disenangi oleh mata-mata gatal jantan-jantan miang kota raya. Sekali pandang keayuannya memang terserlah. Lengguk langkahnya boleh membuat yang lumpuh pun bangun berlari. Apatah lagi kalau skirt pendek kegemarannya terselak bak tiupan angin ganas kenderaan yang sentiasa mundar mandir. 

Macam-macam ada. Pak Abu pun boleh simpan ketayap dalam poket dulu. Keterampilan ini pun kadang-kadang membuatkan Ayob yang memang telah mahir dengan asal usul Ayu pun tak tertahan. Takut-takut ada yang patah hati nanti.

Demi keselamatan dan menjaga maruah dan nama baik kampong mereka Ayu telah berpindah keluar dari rumah sewanya.

Hari demi hari berlalu dengan pantas. Kehidupan kotaraya makin mencabar. Kelibat Ayu sudah lama tidak kelihatan. Kes jenayah makin menjadi-jadi. Rogol, ragut, bunuh secara sengaja, tidak sengaja maupun tanpa disedari, buat dan buang anak. Kadang-kadang tertanya-tanya juga Ayob akan nasib rakan sekampungnya itu.

Dipendekkan cerita yang makin memanjang, satu hari ketika Ayob berada di rumahnya sedang menonton Akademi Fantasia tiba -tiba kedengaran satu ketukan di pintu rumahnya. Bila Ayob buka pintu, dilihat didepannya seorang wanita cantik lagi ayu, dengan skirt pendeknya dan rambut ala-ala Norrita. Ayu menyapa Ayob. Hampir tak kenal Ayob bahawa di depannya itu sebenarnya adalah kawannya si Hamdan (Ayu) disebabkan ke’Ayu”an. 

Ayu pun masuk ke rumah sambil menangis tersedu-sedu sambil memeluk Ayob. Ayob yang terkedu dan gabra cepat-cepat menutup pintu kerana takut-takut diintai oleh pasukan 360 TV3 maupun Edisi Siasat NTV7. Kelembutan Ayu membuatkan Ayob berasa sesuatu yang telah mula berdebar. Namun Ayob masih maintain machonya

Ayob : Apesal ni?




Ayu : Yob, aku menyesal. Aku nak bertaubat. Aku tak mau dah nak pakai baju seksi-seksi ni lagi. Aku insaf. Insaf. TAUBAT. Aku tak nak nama dan gambar aku keluar masuk TV ataupun surat khabar macam dot dot dot tu. Isk isk isk huaaaaaa…

Ayob : Baguslah kalau macam tu Dan (nama timangan Hamdan semasa mereka di kampung) Aku pun selalu juga doa untuk kau untuk balik ke pangkal jalan. Alhamdulillah.

Ayu : Betul lah Yob. Kaulah kawan aku dunia dan akhirat. Mulai hari ini Yob, aku akan berazam untuk berubah. Aku nak ubah penampilan aku. Aku akan tutup aurat betul-betul. Aku nak pakai tudung dengan baju kurung ala-ala Waheeda gitu. Takmau dah dedah aurat. What do u think Ayob ?

Ayob : #$5@&* !!! Astagfirullah (Ingatkan nak taubat betul-betul)





2 comments:

Nedzork said...

pondan bertaubat

jaderaugolini said...

The Star-Studded Betting Exchange - Titanium Wedding Band
The 2020 edge titanium Star-Studded Betting titanium dog teeth Exchange titanium rainbow quartz - Titanium seiko titanium Wedding titanium bolt Band

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails