Pages

Tuesday, November 24, 2009

Pesta Dakwah GADDAFI: Dakwah yang 'Versetaile'


Pada hari Sabtu lalu, 200 wanita yang suka berpesta, diundang untuk hadir ke dalam suatu acara mewah yang berlansung di Rom. Tentunya wanita-wanita muda belia itu menduga akan ada acara makanan ringan dengan pelbagai minuman keras seumpama parti liar yang biasa mereka sertai. Ternyata tidak begitu, para wanita cantik itu dianjurkan untuk masuk Islam.
Sebelum itu, proses pemilihan ke parti itu cukup ketat. Gadis-gadis itu disyaratkan cantik, berusia antara 18 sampai 35 tahun dan setidaknya memiliki tinggi badan 170cm.Peraturan pakaian mereka pun sangat ketat, yang dadanya terbuka jauh ke bawah dan miniskirt, pasti tidak akan boleh ikut serta.
200 wanita muda itu datang bersama-sama. Mereka dibawa dengan beberapa buah bas ke kawasan perumahan mewah di ibukota Itali. Semua yang datang akan melaui kamera keselamatan yang dipantau di layar monitor di ruang menyambut tetamu.Setelah itu para perempuan itu dibiarkan menunggu. Sebahagian mereka mengeluh, kerana tidak melihat sebarang air minum pun yang disediakan.
Yang misteri adalah siapakah gerangan yang melaksanakan pesta itu. Satu jam kemudian, jatidiri tuan rumah  akhirnya terungkap, yaitu pemimpin Libya, Muammar Gaddafi, yang terbang ke Rom untuk menghadiri sidang kemuncak makanan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di Rom. ( TPM Malaysia turut ada di Rom bagi tujuan yang sama )
Gaddafi kemudian menyampaikan ceramah tentang Islam. Berusaha keras meyakinkan para tamunya bahawa Islam tidak meremehkan kaum wanita seperti disangkakan banyak orang.
Ia kemudian mengajurkan agar mereka menjadi Muslimah. Setelah tamat ceramahnya sekitar dua jam berikutnya, para wanita tersebut pergi sambil memendam rasa hairan tentang objektif penganjuran ‘pesta’ tersebut.Namun, mereka yang datang masing-masing dihadiahkan 50 euro (RM302) dan senaskah al-Qur’an.Inilah cara dakwah kontempopari yang perlu diikuti oleh para pemimpin, khususnya yang bergelar pemimpin negara Islam.
Walaupun pemimpin ini dikaitkan dengan pemikiran pro-sosialis, namun tindakannya yang memberikan imej yang baik kepada Islam dan memberikan idea sedar faham Islam kepada semua sewajarnya dicontohi.
“Sesiapa yang menyeru kepada petunjuk, maka ia mendapatkan pahala seperti pahala orang yang mengikutinya tanpa mengurangi pahala mereka sedikit pun” – Riwayat Muslim

Tahniah Gaddafi! Kenalinya disini

Lihat video penuh berita tersebut disini

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails