Pages

Tuesday, November 3, 2009

TENTANG AKU!!!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

Alhamdulillah, da juga posting kali nie.. actually bukan x nak posting, tapi internet wang ulu lah yag meyebabkan x leh nak posting. Huhu, rate yang pihak ict tetapka pada blogger2 tuk posting ni sagt rendh. Sebab 2 lah susah sagt nk posting. Rasanya da lama da bnda ni jadik, sejak raya lagi ko0ot! Pergh!! Sedap giler aku wat alasan kan? Tap memag betul pon. He3~

Da lama x posting ni, mestilah banyak nk citer, tapi x taw nk citer mana 1 dulu. Tapi kesimpulan awal aku adalah tahun ni adalh tahun yang menyedihkan. Namun begi2, sedih inilah yang banyak mematangkan aku & menambah pegalaman aku. Papun, aku masih lagi letak kesyukuran pada Allah taala degan setinggi-tingginya, kerna aku dia x akan bebani aku dengan apa yang aku x sanggup tanggung. Alhamdulillah, sumanya aku masih dapt hadapi dengan baik.

Kenapa tahun ni, tahun kesedihan??

1- Kalu kita lihat kronologi apa yang berlaku pada agama kita & sedara2 kita tahun ni sangatlah menyedihkan. Tahun ni kita sambut tahun baru dalam keadaan umat Islam sedang ditekan dan dibunuh beramai2 seperti yang berlaku di GAZA. Sayu kalu teringatkan, tapi jeles pun ada pada depa ni. Depa ni, walopon masih muda, da gak yang > muda dari aku. tapi da da yang syuhada. Aku?? Bila?? Adakah dapat turut jejak depa nie? Hu3~

2- Starting dari sem ni lak, kita suma digemparkan dengan satu berita yang menyedihkan. Mesti suma taw kan?? Brita kemalagan student unimap yang xcdent selepas pulag dari makan. Kanapa aku trasa sagt adalah mereka suam adalh sekelas dan merupakan junior aku iaitu yang amik coz y sama dgn aku. Hilang da beberapa org mekanikal. Mesti sayu kan kelas diorg 2. Hu3~

3- Bermula dari cerita kematian student unimap ni, bermulalah dengan bermacam2 rentetan cerita yang berlaku disekililing aku, rentetan pada e2, dengar brita student palap yang jatuh bangunan, da putus cinta & dituduh nk bunuh diri pun ada, sambung lagi degan crita sahabta2 dari uiveristi yang lepas x cident pun ada. ALLAHu AkBAR!! Cerita sahabat2 meninggal pun ada. La Haw LA wala Qu Wata Illa Billahil Azim ( tiada daya upaya aku, melainkan daya upaya mu Ya Allah yang maha Mulia. X berdaya sungguh dengar citer ni ya ALLah!!! yelah x berlaku pada aku. Tapi sedikit sebnyak merungsingkan aku, Nabi s.a.w slalu mengajak kita utk senantias peka pada sedara2 kita. Apa yang berlaku pada umat islam yang len, umpama juga berlaku pada kita. Org melayu lama kata, cubit paha kiri, paha kanan terasa. Erm... cam2 lah.


4- Sem ni saja, 2 moto sahabat2 aku yang hilang, moto baru2 plak 2 1 moto taufik, 1 moto paan (my brother) , ALLAHU AKBAR, betullah, Allah da bg pesanan dah kat kita, Allah x akan biarkan kita mangaku kita ni beriman, selagi mana kita ni tak diuji.

sian gak, kat taufik 2, kalu nk kira usia moto dia 2, tua setahun ja dari moto baru aku 2.( haha, yang ni berita baik, sem ni aku dapat motor baru he3~ KCM 5609) . tapi brita lagi baik ialah mot depa 2 ni masuk syurga awal dari tuan dia lagi. ni yang untung nih!! nak wat cam na, kita pakatla tadah doa bagi Allah murahkan rezki diorg ni, n Allah gantikan dgn lebih baik lagi pada mereka!! insyaALLAH!! TAKBIR!!

5- yang terbaru, adik kesayangan aku(anak buah) lak pindah universiti, nak wat gena (bhasa Baling), redha jelah 2 pilihan dia, 2 minat dia, doa aku hanya yang terbaek tuk dia, everything hanya yang terbaik tuk dia. i luv u lan, ukhuwah fillah abadan abada.

6- Yang ni paling berat aku tanggung slama ni, ya ALLAH hanya engkau saja maha mengetahui. Bermula dari niat yang suci nak bantu universiti n MPP tuk backup balik nama n imej diorg. Akhirnya hanya ditekan n disalah anggap. Bukan salah aku ya ALLAH, Engkau tahu kan?!.... usha ku utk mewujudkan pilihanraya kampus kali ni, tidak lain niat, hanya tuk kembali meningkatkan maruah MPP baru, 2 saja, citer mudah ginilah, slam ni, org dok kutuk MPP kita ni x dak maruah la n macam2 la sebab “dilantik” bukan “dipilih”.

Sebab 2 lah student unimap x respect kat diorg. Kesian gak kat kawan aku dlam MPP 2, so, kali ni aku bertekad tuk cuba jadikan calon2 pilihan universiti ni (yang semenangnya da terpilih dari yag tebaik da pun) tuk dipilih memalui pilihanraya kampus. aku nyer ramalan memang x menang pun kalu da calon2 len. Tapi juz nak bagi naik MPP baru dengan cara yang > bermaruah, biarlah dia ni pilihan universiti ka, asalkan dia ni nek dengan cara yang student bleh terima.. Barulah senang org nk join program diorg ni.. pengaruh da da. Tapi la ni x dak pengaruh, org pun x kenai. Kesian sungguh depa ni.

Tapi apa yang lebih malangnya dalah, wujud satu blog yang banyak citer habis citer strategi kami n apa tindakan kami secara detail lak 2... citer lagi keburukan u pada umum. Sejak awal lagi aku da x berkenan dengan blog ni. SERIUSLY!!! AKU X TAW SAPA PUNYA BLOG NI, YANG PASTI 2 BUKAN BLOG AKU!!!! BLOG AKU PEMUDASUFI.BLOGSPOT.COM!!, Tup2 aku lak diorg cop sbgai blogger blog 2, x pasai2 sungguh. Ni apa kes ha?? Pandai lak 2 bloggger 2, baling batu sorok tangan. Baik SUNGGUHH!!, dia yang dok mai citer org lak tduh aku. X cukup dgn 2 lagi, aku dipaggil utk disoal dngn Dekan JHEPA. Ingat nk bncng paperwok tapi alih2 aku lak dituduh,. PERGH!!! Hebat giler aku.. x cukup lagi, Ketua Jabatan Keselamtan lak nk jumpa aku. N so on... hari2 aku ditekan, tertekan n menekan dek gara2 blog nih!! UNIMAP KINI hoiiiiiiiiiii... siapa lah kamu,. Hu3~

siap dalam ruang komen 2 tuduh terang2 aku yang adminnyer. Wooii, celah mana aku nk update blog 2 ha?? Aku nk posting blog ni pun x bleh2 lagi nih. Aduss, nak backup dalam komen 2 pun x bleh. Setiap kali nak reply komen, kuar “INTERNET ERROR’”.. ERMMMMMM
dunia.. dunia.

Cukup la kot stakat ni, ni pun x taw leh berjaya posting pon x taw lah. Kalu ampa leh baca, berjaya lah 2. He3~


11.47 p.m/ 03 NOV 2009/ Selasa/ KFC Kangar

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails