Pages

Sunday, September 19, 2010

meminum Air Kencing binatang yang halal dimakan dagingnya -HALAL hukumnya, bahkan menjadi Ubat lagi"-UST YUSSAINEE


Sempat tadi lari2 sat singgah Kuliah Ustaz Yuih ,  malam bicara bab 55 dari kita Bahrul Mazi,..
dalam bab ni aku terkejut sebenarnya.. n barulah aku paham sekarang bahawa "meminum Air Kencing binatang yang halal dimakan dagingnya -HALAL hukumnya, bahkan menjadi Ubat lagi"

hukum ini diinstinbad hukumnya dari sebuah Hadis Shohih yang agak panjang...

Adik Muhammad Fateh Yusainee-

Dihujung Kuliahnya malam tadie, dia ada menyebut beberapa frasa.. bunyi sangat keras & pedih.. tapi penuh dgn kebenaran n realiti...

Ustaz minggu ni dia kata  " Di akhir Zaman ni banyak yang belajar & terpelajar tetapi sedikit yang terdidik"

Tidak kurang ramai otaknya cerdik, tapi begitu ramainya dari mereka yang tidak terdidik..

disini aku menyedari bahawa, kerja buat aku perlu digiatkan demi anak watan  & generasi aku di masa hadapan....




Wallahua'alam

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails