Pages

Saturday, September 18, 2010

Sahabatku pergi lagie....

Al-Fatihah kepada Sahabatku Sdr Nazri,

beberapa hari yang lalu, aku mendapat brita yang sangat menakutkan n mengilukan  soal kemalangan Nazri (beliau juga seorang yang terlibat dalam KBI n KBS pada tahun lepas)

Dengar britanya kesan xcident tue, otaknya totally da x leh guna dah... cuma tunggu masa ja... ramai sahabt2 y trdekat begilir2 baca yasin tuk dia...

masa tue aku byk gak berprogram, x sempat nk ziarah kt spital.. sampai la semlam... aku dapat panggilan gtaw dia da pun menghembuskan nafas terakhir... masa tue terdetik sedih n takut.. bagaimanalah aku masa meninggal nanti.. Ya Allah... Nazri agak beruntung.. ada juga sahabat2 yang sanggup berteman bergilir2 baca Yasin, mga2 dia dipemudahkan menyebut syahdah sebelum meninggal ri2..

Aku sangat takut dengan mati.. Sungguhpun orang beriman itu merindui akan kematian.. tapi di manalah makam aku yang hina ini, tidak merasa dosa itu adalah dosa, tidak ketagih pada yang kebaikan.   begitu sukar nak alirkan air mata kerana dosa...

pesan PAk Long .." paling tidak pun, menangislah kerana kekerasan hatimu" .....

Moga engkau tenang disana.....




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails